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2011年9月24日 (土)

2010 YZR-M1(OWS9) #99 ホルヘ・ロレンソ

2011 MotoGP

Fiat Yamaha Team

YZR-M1(OWS9) Jorge Lorenzo #99

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This MotoGP factory machine was developed to achieve higher levels of maturation in the chassis,engine and engine management system with the aim of enabling greater "rider-machine collaboration"that brought out the fullest potential of the rider and the fullest performance potential of the machine.
In the frame,the engine mounting position was optimized and revisions were made in the rigidity balance to achieve bettter running  stability.
Chamgers were also made in the shape of cowling to improve both acrodynamics and cooling performance.
In response to the new regulation limit on number of engines that could be used in a season,efforts were made to improve engine durability while also boosting traction performance during the season with the introduction of three spec changes.
The results helpded with Yamaha's third consecutive MotoGP triple crown.

 

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2010 YZR M-1(OWS9) SPECIFICATIONS
・Engine type : Liquid-cooled.4-stroke.DOHC 4-valve,in-line 4-cylinder.800cm3
・Transmission ; 6-speeds
・Fuel supply : Fuel injection
・Maximum power output:Over 147.1kW(200PS)

 

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ライダーの能力とマシン性能を相互最大限に引き出す(マン・マシン・コラボレーション)ため、車体、エンジン、エンジンマネジメント機構を重点に熟成させたMotoGPファクトリーマシン。
フレームのエンジン懸架位置最適化、剛性バランス見直しによって走行安定性を向上。
さらにカウル形状を変更し、エアロダイナミクス効果と冷却効率を高めた。
またエンジンは使用個数制限に対応する耐久性向上と動力性能向上の両立をめざし、シーズン中も3段階で進化。
ヤマハの3年連続三冠獲得を支えた。

 

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・エンジン型式 : 水冷4ストロークDOHC並列4気筒クロスプレーン型クランクシャフト
・最高出力 : 150kW以上
・最高速 : 330km/h以上
・トランスミッション : 6速
・フレーム形式 : アルミツインチューブデルタボックス
・サスペンション : 前 倒立サスペンション / 後 リンク式サスペンション
・ホィール : FR共 16.5インチ
・ブレーキ : Fブレーキ 320mmカーボン型ダブルディスク(4ピストン)
        Rブレーキ 220mmスチール型シングルディスク(2ピストン)
・車体重量 150kg

 

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2010 YZR M-1(OWS9) Engine

 

 

 

In response to the new regulation limit on number of engines that could be used in a season,efforts were made to improve engine durability and middle-speed range performance while also achieving further improvements in durability as the season progressed,further improvement in drive preformance,three spec changes(specs A to C)were introduced durring the 2010 season.
These efforts produced engines with durability and reliability that lasted an average of more than 1500km and helped win Yamaha's third consecutive MotoGP Triple Crown.

 

 

使用個数制限に対応し、シーズン中も「耐久性向上と中低速の改良」「さらなる耐久性向上」「さらなる動力性能向上」をテーマにスペックに、AからCへ3段階で進化。
1基平均1500km以上の走行に耐える信頼性と性能を発揮し、ヤマハ発動機の3年連続三冠獲得を支えた。

 

 

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The victory trophy for the final round of the 2010 season ( Rider:Jorge Lorenzo)
sealing Yamaha's third consecutive MotoGP triple crown.

ヤマハ発動機が3年連続でMotoGP三冠を獲得した
2010年の最終戦優勝トロフィー。(ライダー:ホルヘ・ロレンソ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

関連画像

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2003 YZR-M1 (OWN3)#17 阿部典史 Norick Abe

2002 YZR-M1(OWM1)#3 マックス・ビアッジ Max Biaggi

 

 

 

 

 

 

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画像は"MotoGP 2010 Rd. 14 Japan もてぎ "・・と

2011年にヤマハコミニュケーションプラザにて ヤマハの WGP参戦50周年を記念した期間限定の特別展示"YAMAHA Grand Prix Racing 50th Anniversary"より。

 

 

 

 

 

2010 YZR M-1(OWS9) #99 ホルヘ・ロレンソ 大きな画像が見たい方はコチラ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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80年代以降のモーターサイクルレーサーの画像を中心に集めてみました。

 

8901 (150x114) 1992 (150x113) 8834 (150x110) zx_rr (150x110)

"Motorcycle racers Photograph album"

 

 

 

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